سلامتی

چگونگی انجام ورزش

چگونگی انجام ورزش بنابه توصیه‌های طب قدیم:

در باب چگونگی انجام ورزش بایستی بگوییم که: قبل از ورزش حتماً مالش و ماساژ و نرمش داشته باشید.

ورزش را به تدریج شروع کنید.

در حرکات ورزشی‌تان حتماً و حتماً تنوّع داشته باشید.

همچنین ورزش را به تدریج خاتمه دهید.

بعد از ورزش هم مالش را از یاد نبرید.

به یاد داشته باشید که بعد از ورزش استحمام با آب ولرم و نسبتاً سرد داشته باشید.
در باب شروعی تدریجی ورزش، منظور آنست که ورزش آهسته شروع شود و به تدریج حرکات سخت‌تر شود و تا جایی که قوّت ورزش‌کننده ایجاب میکند، ادامه دهد و به تدریج و آهسته شروع به قطع کردن آن کند.

اگر کسی به ورزش قوی نیاز داشته باشد بهتر است که به جای افزایش شدت ورزش، مدت ورزش را طولانی‌تر کند. چون در بسیاری از اوقات و در پی‌آمد و متعاقب یک ورزش قوی، «فتق» ایجاد می‌شود و یا احیاناً رگی پاره می‌شود‌.
حتی در مورد ورزشهای اختصاصی اعضاء هم این مسئله باید رعایت شود. مثلاً در ورزش‌های چشمی، نیاز نیست که به یکباره خطوط ریز خوانده شود، بلکه خطوط بایستی به تدریج ریزتر شود.
چنانچه ورزش به تدریج شروع نشود به اخلاط و قوای عضو آسیب می‌رساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *