تغذیه سالم

رژیم‌داران، مواظب میوه‌ خشک شده باشند

میوه خشک شده

میوه خشک شده یا یخ زده یا طبیعی:

فصل سرما در راه است و طبیعتاً مصرف میوه‌ خشک شده و فریز شده افزایش می‌یابد.

میوه یخ زده

به طور کلی انجماد و فریز در مقایسه با سایر روش‌ها مانند کنسرو کردن و در یخچال نگه داشتن، راه خوبی برای حفظ مواد مغذی است.
از سوی دیگر آب شدن و یا انبساط و منبسط کردن آنها نباید به از دست دادن مواد مغذی قابل توجهی در میوه منجر شود.

میوه خشک شده
خشک شدن (از دست دادن آب) سبب تجمع قند میوه می‌شود. به طور مثال، قند زردآلو از ۹.۵ درصد در حالت تازه، به ۵۴.۲ درصد در حالت خشک شده می‌رسد.

پس اگر رژیم دارید مراقب باشید:

به همین دلیل است که میوه‌ خشک شده را به عنوان «بمب قندی» توصیف می‌کنند. با این حال سازمان جهانی بهداشت میوه‌های خشک شده را به عنوان مواردی که ما باید آن‌ها را در رژیم غذایی مان محدود کنیم، دسته بندی نمی‌کند.

میوه خشک شده غنی از فیبر، برای متابولیسم و سوخت و ساز بدن و سلامت گوارش ضروری هستند،  اما، افزایش و کاهش  مقدار فیبر ممکن است آسیب بیشتری به بدن وارد کند، . علاوه بر این، میوه های خشک می تواند باعث  نفخ، اسپاسم، گاز، یبوست و اسهال شوند.

⬅️

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *