سلامتی

عوارض کاهش وزن سریع

عوارض لاغری سریع

عوارض کاهش وزن سریع:

برای لاغر شدن، افراد در ماه باید حداکثر 3 تا 4 کیلو کاهش وزن داشته باشند، در صورت افزایش این میزان دچار ریزش مو و لاغری صورت میشوند که بازگشت آن به حالت سابق و طبیعی به کندی انجام صورت می گیرد. به گزارش «ایتیگ ول» بسیاری از رژیم های سریع و برنامه های غذایی یک گروه غذایی را به کلی حذف می کنند یعنی ممکن است مواد مغذی کلیدی، ویتامین ها و مواد معدنی که برای سالم ماندن نیاز دارید را از دست بدهید. برای مثال رژیم غذایی که در آن لبنیات حذف می شود سبب کمبود کلسیم می شود و رژیمی که کربوهیدرات ندارد به اندازه از آن فیبر دریافت نمی کنید. در رژیم کم کالری بسیار اهمیت دارد که به دریافت مواد مغذی مانند کلسیم، ویتامین D، ویتامین B-12، فولات و آهن توجه شود. رژیمی را انتخاب کنید که دارای تمام درشت مغذی ها ( چربی، کربوهیدرات، پروتئین ) باشد و یا با متخصص مشورت کنید تا رژیم غذایی متناسب با نیازها، حساسیت ها و محدودیت هایتان به غذا دریافت کنید.

کاهش وزن سریع معمولا به دلیل کمبود شدید کالری اتفاق می افتد برای مثال افرادی که از ۳۰۰۰ کالری در روز به ۱۲۰۰ کالری می روند. مشکل اینجاست که بدن این تغییر را به علت کمبود و محدودیت منابع غذایی شناسایی می کند و به همین دلیل بدن به حالت قحطی می رود. در نتیجه، سرعت سوخت و ساز  پایین می آید تا بدن انرژی ذخیره کند و تمایل آن به ذخیره چربی نیز بیشتر می شود.

از دیگر عوارض کاهش وزن سریع آن است که گاهی به جای «چربی»، «عضله» میسوزاند. پس خیلی مراقب باشید.
بهتر آن است که:

  • کاهش وعده های غذایی و به حداقل رساندن حجم غذایی ناهار
  • استفاده از سبزیجات خصوصا اسفناج، تره جعفری، گیشنیز، خیار، آلبالو، گیلاس و سیب ترش درختی به عنوان میان وعده.
  • همچنین مصرف آب هویج به صورت ناشتا موجب افزایش ترشح انسولین در لوزالمعده، کاهش قند خون و موجب لاغری می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *