تغذیه سالم, سلامتی

بهترین زمان صبحانه

بهترین زمان صبحانه

بهترین زمان برای خوردن صبحانه

  1. بهترین زمان صبحانه کمی بعد از بیداری و تقریباً یک ربع پس از بیدار شدن است و ساعت بیداری هم بسیار مهم است. در ادامه توضیح میدهیم.
  2. صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی روز است به طوری که شما با خوردن صبحانه، الگوی غذایی و قندخون خود را در ادامه روز ترسیم می‌کنید.
  3. مطمئن شوید که در اولین ساعتی که از خواب بیدار می‌شوید، بین ساعات ۶ تا ۱۰ صبح صبحانه میل می‌کنید. این رنج زمانی ایده‌آلی است که به شما کمک می‌کند چند ساعت بعد از صبحانه، خود را برای وعده غذایی بعدی آماده کنید.
  4. تغییر در ساعات صبحانه یا خوردن آن خارج از ساعات یاد شده، قندخون شما را نامنظّم می‌کند و تا آخر روز ممکن است قند خون شما نامیزان باشد.

تغییرات فیزیولوژیکی که با مصرف صبحانه در بدن اتفاق می افتد

طبق تحقیق انجام شده، صبح ها و برای صبحانه‌ها ما تمایل بیشتری داریم که شیرینی مصرف کنیم، در حالی که انتخاب این طعم اصلی نسبت به پایان روز بسیار کمتر است. در این مطالعه، به طرز جالب توجهی، هیچ تغییرات روزمره ای برای سایر طعم های اصلی مانند شور، تلخ، ترش و اومامی مشاهده نشده است.

هورمون کورتیزول توسط غده فوق کلیوی (آدرنال) در پاسخ به استرس هایی که به شما وارد می آید ترشح می گردد. این هورمون اصولاً یک هورمون هوشیار کننده می باشد که باعث می گردد شما نسبت به استرس واکنش نشان دهید.

به طور طبیعی، هورمون کورتیزول قبل از خواب کاهش می یابد، تا بدن را آماده یک وضعیت استراحت نماید. هورمون استرس، صبح ها در هنگام برخواستن از خواب افزایش پیدا می کند تا باعث هوشیاری شما شود.

برای بیدار شدن از خواب کورتیزول ۵۰ % بیشتر ترشح می شود بنابراین به همین دلیل بهتر است که هنگام بیدار شدن از خواب و هنگام مصرف صبحانه قهوه که حاوی کافئین است مصرف نشود. زیرا کافئین موجود در قهوه باعث ترشح کورتیزول نیز می شود.

در شرایط عادی، اوج تولید کورتیزول بین ساعت ۸ تا ۹ صبح اتفاق می افتد. طبق نظرسنجی، اکثر افرادی که صبحانه می خورند، نوشیدن قهوه را بین ساعت ۶ تا ۱۰ صبح انجام می دهند در صورتی که بیشترین ترشح کورتیزول ساعت ۸ صبح رخ می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *