تغذیه سالم

توصیه‌هایی برای سلامتی و افزودن مواد مغذی به غذا

چگونه ژلاتین را در رژیم غذایی‌مان بگنجانیم⁉️

1- آب قلم (منظور آبی است که استخوان قلم گاو یا گوسفند یا هر دو را به مدت چند ساعت در آن جوشانده باشیم، به‌طوری که لعاب و چربی قلم در آن حل شده باشد) درست کنید و آن را در سوپ، خورش، هنگام پخت سبزیجات، برنج و بسیاری غذا‌های دیگر استفاده کنید!

این یک روش عالی برای اضافه کردن مواد مغذی به هر غذایی است و ما به شدت توصیه می‌کنم که برای استفاده‌ی آسان و مکرر آب قلم را در قالب‌های یخ مکعبی شکل بریزید و آن را فریز کنید.

2- مقداری ژلاتین سنتی را برای تهیه‌ ژله، دسر و مارشمالوی خودتان سفارش بدهید.

3- کلاژن هیدرولیز شده تهیه کنید و آن را به عنوان پودر پروتئین استفاده کنید. این ماده شکلی از ژلاتین است که به صورت ژل نیست و برای استفاده در نوشیدنی‌ها، ماست، سوپ، و دیگر مایعات جهت افزایش آسان میزان پروتئین غیر التهابی عالی است.

مزایای ژلاتین برای سلامتی:

سرشار از گلیسین، اسید آمینه‌ای که برای پشتیبانی از از بین بردن سموم در کبد لازم است. سم می‌تواند از مواد شیمیایی، مواد افزودنی غذا، الکل، مواد مخدر تفریحی و … باشد و کبد برای مقابله با آن نیاز به مواد مغذی و پیدا کردن راهی برای خارج کرد آن از بدن دارد.
استفاده از ژلاتین به عنوان یک پروتئین اصلی در رژیم غذایی راه آسانی برای محدود کردن اسید‌های آمینه‌ای است که با بسیاری از مشکلات پیری مرتبط هستند.

مصرف ژلاتین به طور منظم برای اختلالات گوارشی از جمله آلرژی غذایی، بیماری سلیاک، بیماری کرون، کولیت (التهاب روده‌ بزرگ)، سندرم روده‌ تحریک‌پذیر و کمبود اسید معده بسیار درمانی است.

بافت پیوندی بسیار آرام بازسازی می‌شود: شفا یافتن مفاصلی که به طور کامل سفت و خشک شده بودند و ناپدید شدن تدریجی آرتریت. از همه بهتر بهبود کیفیت پوست است؛ به این شکل که چین و چروک صاف می‌شوند و حتی کاملا ناپدید می‌شوند.

در صورتی که ژلاتین با فرآورده‌های لبنی مصرف شود، می‌تواند برای آن دسته از افرادی که مشکل عدم تحمل لاکتوز دارند، فرآیند‌ی هضم را بهبود بخشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *