تغذیه سالم

صبحانه مناسب

صبحانه مناسب

صبحانه رژیمی چه ویژگی هایی دارد؟

هنگامی که برای کاهش وزن تلاش می‌کنید، صبحانه برایتان تبدیل به یک وعده ی غذایی خیلی مهم می‌شود!
در این مطلب به چند نکته بسیار مهم برای کاهش وزن اشاره خواهیم کرد، هنگامی که شما می‌خواهید صبحانه ای که دوست سلامتی و زیبایی اندام شماست تهیه کنید، چیزهایی هست که باید در نظر داشته باشید.

1. میزان کالری و ارزش غذایی؟
باید به موضوع مصرف خوراکیهای طبع سرد از دیدگاه طب سنتی اشاره کنم که نه تنها باعث ایجاد اشتهای کاذب و اضافه وزن، پر کالری بودن، عدم کنترل اشتها برای زمان بیش از 3 ساعت می شوند.

2. آیا این وعده من را برای مدت زمان زیاد یا مدت کمی سیر نگاه خواهد داشت؟
یکی از مسایلی که افراد به آن توجه نمی کنند موضوع سیر ماندن حداقل 3 ساعت پس از صرف صبحانه است، در آموزه های طب سنتی و همچنین دینی و اسلامی به مصرف روزانه دو وعده غذایی که یکی صبحانه است و دیگری شام اشاره شده البته شام به معنی صرف غذای مفصل اواخر شب و استراحت بعد از آن نیست، به این معنی که صبحانه خیلی زود و شام هم خیلی زود تا فاصله ای حداقل 3 ساعت بین صرف غذا و خواب ایجاد شود که این امر خود برای جلوگیری از چاقی و بیماری هایی که دلیل اصلی آنها چاقی است می شود.

3. آیا این صبحانه سالم است؟
با شناخت مواد غذایی و با کسب تجربه که حق طبیعی هر انسان برای سلامت زیستن است به حفظ سلامت کمک کردیم و هم صاحب اندام متناسب خواهیم شد.

4. آیا این صبحانه سطح انرژی مرا بالا می‌برد؟
مصرف نان، پنیر و چای که عموما در هر خانه ای مصرف کننده های فراوانی داره دارای مواد مغذی کمی بوده که با کمی تحقیق متوجه خواهید شد که چای عامل کم خونی و عدم جذب آهن مواد غذایی و همچنین مصرف لبنیات به همراه مواد دیگر نیز از همین دسته هستند، که در نتیجه فرد مصرف کننده متوجه گرسنگی زود هنگام با توجه حجم زیاد مصرف نان ، پنیر و چای می شود.

5. این صبحانه چقدر چرب است و چه نوع چربی دارد؟
چربی های حیوانی مانند کره و پنیر پر چرب نه تنها برای بدن مصرفشان ضروری نیست بلکه باعث بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری های قلبی و عروقی می شوند.

هنگامی که به همه ی این موارد فکر کردید، قادر خواهید بود صبحانه ای را برای خودتان آماده کنید که هم برای سلامتی و هم برای دور کمرتان مفید باشد!

اگرچه همه ما به خوردنی‌های متعددی علاقه داریم، اما قویاً بر این باوریم که صبحانه هایی که شامل میوه‌ها و یا مغزها بشوند بهترین صبحانه هستند. میوه‌ها غذایی از طبیعت هستند که نژاد انسان‌ها به خوردن آن‌ها روی آورد. دستگاه گوارش ما، کاملاً برای میوه‌ها طراحی شده است. این ها اغلب ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن ما را تأمین می کنند.

بهترین چیز درباره‌ی میوه و مغز ها این است که در عین اینکه فوق‌العاده سالم و مقوی هستند، چاق هم نمی‌کنند. شما می‌توانید هر چقدر که دوست دارید میوه نوش جان کنید و نگران کالری هایش نباشید، چرا که فروکتوز عاملی طبیعی است و تأثیر بسیار کمی بر روی ذخیره‌ی چربی دارد. می‌دانم که خیلی از شما احتمالاً با این ایده مخالف هستید، اما برای این ادعا مدرکی هم هست! آیا تا بحال فرد چاقی را دیده‌اید که برنامه‌ی غذایی اش بر مبنای انواع میوه‌ها باشد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *