سلامتی

در دوران کرونا سراغ این خوراکی‌ها نروید

تغذیه در دوران کرونا

خوراکی‌های ممنوع شده در دوران کرونا:

مواد غذایی پرنمک، شیرین و پرچرب باعث اضافه وزن و چاقی و همچنین افزایش احتمال ابتلا به فشار خون، کبد چرب و البته کرونا میشوند و خود این بیماری‌ها خطر ابتلا و مرگ ناشی از کرونا را افزایش میدهندوبه نوعی جزو خوراکی‌های ممنوع شده در دوران کرونا به شمار میروند.

در دوران کرونا به جای مصرف نوشابه و نوشیدنی‌های شیرین، از دوغ یا ماءالشعیرهای بدون قند در وعده‌های غذایی استفاده و مصرف سس مایونز را کمتر کنید. سالاد را با چاشنی‌هایی مثل سرکه سیب یا انگور، آبغوره، آبلیموی طبیعی، آب نارنج و سبزیجات تازه میل کنید.

ماست و شیر و پنیر کم چرب را هر روز میل کنید. استفاده از فست فودهایی به مانند کنسرویجات و کالباس و سوسیس و پیتزا را کم کنید. چرا که دارای سدیم و نمک زیادی هستند.

در دوران قرنطینه به جای مصرف تنقلات چرب و پرنمک همانند آجیل و تخمه‌های شور، چیپس و پفک و شیرینی‌ها و بیسکویت و نوشیدنی‌های صنعتیِ شیرین شده با قند، از انواع میوه‌ها استفاده کنید.

ادویه‌جات را جایگزین نمکدان کنید. برای عالیتر شدن طعم غذا و همچنین کم شدن میزان مصرف نمک در تهیه غذاها به جای نمک از سبزی‌های تازه، سیر، لیموترش، آب نارنج، آویشن، شوید و… استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *