تغذیه سالم

توصیه هایی برای سلامتی

سلامتی جسم و روح

توصیه‌هایی برای سلامتی بدن:

تغذیه عاملی است که تعیین کننده سلامت و یا عدم سلامت افراد است. هدف هرشخص از تغذیه فقط سیرشدن نیست بلکه هدف اصلی تغذیه، رسیدن مواد مغذی به بدن است.این مواد با تأثیرات خود باعث تأمین نیازهای بدن و درنتیجه سلامت اندام ها همچنین روان هر شخص می باشد.

متخصصان همواره به افراد توصیه می کنند با داشتن عادات غذایی سالم علاوه بر تامین نیاز بدن، خود را از ابتلا به بیماری ها همچنین لطمه به سلامت روان حفظ کنند. ماچندین توصیه را به شما بازگو میکنیم:

  •  دود اسپند سریع جذب مغز می‌شود و آنرا گرم می‌کند.
  •  نوشیدن شیر فقط با عسل و خرما توصیه می گردد در غیر اینصورت باعث سردی تن می شود.
  • عطسه عروق را منبسط می‌کند و عروق ریز مغز را باز می کند.
  •  بی حسی های دندانپزشکی باعث سردی تن میگردد و موهای صورت را سفید میکند.برای رفع این مشکل اگر همان لحظه نمک روی آن قرار دهید سردی را از بین می برد.
  •  بهترین رقیب حجامت پیاده روی است.
  •  غذاهای سرد پوکی استخوان می آورد ومی توان کلسیم لبنیات را از انجیر وبادام درختی که گرم هستند تامین کرد.
  • گشنیز بیش از حد غم زاست «بخاطر سردی».
  •  سوپ گندم بهترین خونساز است وبرای همه مزاجها خوب است.
  •  انواع ویتامین ب 12در جلبک اسپیرولینا وجود دارد که باعث می شود موهای سر سفید نشود.
  •  خوردن آب یخ و آب بین غذا اصلی ترین عامل در بروز مشکلات کبدی از جمله کبد چرب است.
  •  قارچ بسیار سرد است و استمرارش بدن را سرد می کند.
  •  ملاک تشخیص چاقی اندازه‌گیری مچ دست است که اگر مچ کوچک بود تن چاق بود شخص اضافه وزن دارد که باید ناهار را از وعده های غذایی‌اش حذف کند.
  •  تمایل به بوهای بد مانند بوی بنزین وگازوئیل و….به دلیل سودای زیاد مغز است.
  •  غذاهای سرد چاق کننده و غذاهای گرم لاغر کننده است.
  • هرچه قدر رطوبت معده بیشتر باشد اشتها بیشتر میشود .
  •  زیره برای لاغری خوب است اما باعث چین و چروک می گردد.
  •  اگر موقع درد عسل بخورید زمانیکه عسل خوردید عسل خودش را به موضع درد می کشاند ،«سرعت اثر دارو را افزایش می دهد». (بوعلی سینا)
  •   10عدد بادام به اندازه 5پرس چلو کباب ارزش غذایی دارد.
  • چربی دنبه گوسفند هرچه قدر وارد بدن شود به همان اندازه بیماری از بدن خارج می شود .

 

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *