سلامتی

تخم‌مرغ را کی و چطور مصرف کنیم:

تخم مرغ را کی و چگونه مصرف کنیم

تخم‌مرغ را کی و چطور مصرف کنیم:

 

در افراد بالغ و سالم هفته‌ای 1 تا 3 عدد در وعده‌های صبحانه کافیست. اگه کلسترول بالایی دارید بیشتر از 2 تا در هفته مصرف نکنید.

مناسب‌ترین و زودهضم‌ترین و خونسازترین شکل پخت تخم‌مرغ به شکل نیم‌برشت هست یعنی عسلی. سفیده سفت شده اما زرده نه شل هست و نه سفت.

زرده تخم‌مرغ سبک و سفیدۀ آن سنگین است. زردۀ آن مایل به گرمی است و سفیدۀ آن سرد و تر است.

برای جلوگیری از فساد در گرما (و عدم دسترسی به یخچال) بهتر است در نمک نگهداری شود.

پوست سخت آن را کوبیده و بر روی زخم بپاشید، زخم را ضدعفونی میکند و اگر در سوراخ بینی بریزید خون‌دماغ را بند می‌آورد.

تخم‌مرغ و پیاز و روغن زیتون، بر توان جنسی  می‌افزاید. هر هفته برای یک وعدۀ صبحانه‌تان حتماً دو یا سه عدد تخم‌مرغ را به این شکل مصرف کنید.

زردۀ تخم‌مرغ برای «از دست دادن خون» خون و در دوره نقاهت بیماریها مفید است.

افرادی که در دوران پاکسازی کبد (کبد چرب و حرارت کبد) هستند از خوردن تخم‌مرغ پرهیز کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *